27 aprilie 2011

Zana dintisor

Cand eram mica aveam prostul obicei de a sparge bomboanele in dinti. Ai mei imi tot ziceau "cand o sa te doara un dinte, o sa te urci pe pereti". "Da, da" raspundeam, in timp ce mai crapam o bomboana intre masele. Trebuia sa simt pe propria-mi piele ca sa cred.

Pastele a insemnat multa alergatura anul acesta, asa ca mi-am facut ordine in idei imediat ce am prins un moment liber. Am cumparat atatea cutii de bomboane, mi-am spus, si n-am mancat nici macar una. Din moment ce n-am facut tampenii majore in ultimul timp, parca as merita. Cumpar cutia si plonjez direct in ea. Dupa cateva minute, teroare !

Este de departe cea mai groaznica durere pe care mi-a fost dat sa incerc. Da, chiar imi venea sa ma urc pe pereti, asa ca dau o fuga pana la farmacie si cer un calmant. Mi se ofera Ibuprofen, il cer pe cel mai puternic. Ok, maxim 2 pe zi, perfect. Iau unul si, dupa vreo doua ore de vaicareala, imi trece. Ha, urlu spre masea, pai te pui tu cu mine ?

Trec cateva ore...ma loveste durerea din nou. Mai iau unul, nimic. Vine seara, mie imi crapa capul, nici gand de dormit. Hmmm, hai ca mai iau unul, 2 sau 3, tot aia e. Nimic nici dupa al doilea, nici dupa al treilea, ma tavaleam pe jos de durere. Ai mei imi recomanda subtil - pentru ca stiau cum o sa reactionez - sa fac o vizita la stomatolog. Cum am auzit de stomatolog, cum mi-a trecut durerea.  Incerc sa adorm, maseaua prinde iar curaj. Deja urlu de-a dreptul si simt cum tremur din toate incheieturile, asa ca ma dau pe leacuri "babesti". Infuzia de cartofi n-are absolut niciun efect, incerc cu usturoi. Mirosea tot palierul a usturoi si maseaua mea n-avea nici o treaba.  Ma linistesc rontaind niste sare, ma ustura gatul ca un papagal jumulit, dar macar imi trecuse durerea.

Se face dimineata, o iau de la capat. Au si au in toate partile, iar expediere la dentist. Reactionez asa cum fac adolescentii de 18 ani, logic. Adica ma basic toata si o tin intr-un "nu" constant, argumentele logice erau pentru mine la fel ca usturoiul pentru masea. Durerea ma face agresiva, sunt in stare sa ma iau de gat cu oricine si din orice motiv. Mai bag un ibuprofen, apoi inca unul, as mai fi luat cateva, dar deja ajungeam la supradoza. Cumpar quarelin, imi revin cateva ore. Dupa, si mai rau. Ma uimea si pe mine preseverenta durerii, imi ziceam ca nu mi se poate intampla asa ceva. Nu in halul asta. Sun un prieten care, impresionat de lacrimile mele - pentru ca boceam de sarea camasa de pe mine - imi aduce un flacon de lidocaina. Dau, minune ! Nu mai simt nimic, puteam incasa un pumn in gura cu zambetul pe buze, atat de bine ma simteam.

Si de aici incepe drama. Lidocaina ma tine cateva ore bune, dar isi pierde efectul intr-un final. Nu mi-am inchipuit vreodata ca o amarata de masea poate da asemenea dureri. Cum prietenul era departe, cu tot cu flaconul de lidocaina, pun iar sare, usturoi si cartofi. Nimic. Intr-un acces de disperare, imi zic sa incerc cu spirt. Alti nervi, cum sa iti lipseasca alcoolul medicinal din casa? Nu-i nimic, merg la vecina, tre' sa aiba.
-Spirt n-am, da' iti dau niste vodca daca vrei.
-Da-mi orice, dar da-mi ceva, ca mor!
Iau o gura de vodca, 2, 3. N-are efect, asa ca ma intorc acasa. Hac, de ce-s ametita? Cred ca nu trebuia sa inghit vodca aia... pic in 5 minute, in sfarsit, dorm! Ma trezesc dupa trei ore, maseaua joaca fotbal cu nervii mei si ma gasesc intr-o pana acuta de idei. Cred ca, daca o prind pe Zana Dintisor, o strang de gat!

Nu, nu mai dorm, e 4 dimineata si eu ma uit cum se invarte minutarul de la ceas de vreo doua ore. Probabil ca, daca nu as fi capitulat ieri in fata unui argument logic, cu siguranta capitulam in noaptea asta in fata durerii. Adica, sa fim seriosi, nimic din ce se poate intampla la stomatolog nu poate fi mai rau. De ce mi-a luat atat sa-mi dau seama ?!?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu