19 ianuarie 2012

Gandurile altora

Cand ma plictisesc, citesc. Etichetele de pe borcane, panourile publicitare d'afara, nu stiu, citesc ceva. Dar, oricat de interesante ar fi etichetele borcanelor, blogurile sunt si mai interesante. E frumos sa descoperi opiniile altuia despre subiecte la care, poate, te-ai gandit si tu. Sa le descoperi fara sa fii tu cel care da tema, si sa realizezi astfel si ca nu esti singurul care gandeste asa. Sau ca nu toti gandesc ca tine. "Open mind!", zicea cineva.

Rasfoiam zilele trecute blogul unei profesoare. Intr-un final, l-am citit din scoarta-n scoarta (daca se poate zice asa ceva despre un blog), si erau vreo 3-4 ani scrisi acolo. Uuuuu, imi zic, o profa care scrie! Ce tampenie, e profa de limba romana, normal ca scrie. Si atunci, ce mi se pare atat de ciudat la blogul unui profesor ? M-am prins greu...am dat peste blogurile unor avocati, arhitecti, medici, antreprenori, oameni publici, fotografi, etc. Dar niciodata, absolut niciodata, nu dadusem peste unul al unui profesor. Si mi se pare oarecum curajos, ca merge intr-o scoala si incearca sa le insufle elevilor ceva -mai mult decat materia pe care o preda- ceva care trebuie sa fie in coordonanta cu apare pe blog. Si da, pana si pe blog reusea sa fie un exemplu pozitiv.

Se zice peste tot ca sistemul de invatamant pe la pamant. Hmmm...sa nu generalizam. Jumatate din cei care au reusit sa miste ceva in mine au fost profi.  Anu' asta am dat peste tipul profului corupt. Care intra la apa si te face sa-i intinzi mana, sa-l ajuti, iar el reuseste sa te bage si pe tine. Te simti asa, ca cel mai mare idiot, in primul rand pt. ca nu intelegi cum de te-a convins sa-l ajuti, si-n al doilea rand pentru ca asteptai putina decenta de la el, ca doar e prof, tre' sa fie un exemplu!
Am mai dat si peste tipul profului razbunator, care o tinea intr-o veselie
"Nu te trec, ca nu vreau io!"
"Bine, dar asta nu-i un motiv prea concret...";
"Nu vreau io si gata!";
"Pai nu stiu daca e genul de explicatie pe care sa o puteti da si-n consiliul profesoral...."
"NU TRECI !!!"
"Ok, inteleg, d-na diriginta a spus ca-i va prezenta situatie directoarei si..."
"Gata, ai media 6, ia loc."

Si exista si tipul profului care incearca sa le rezolve. Ii pui bete-n roate cu primul caz, cand te bagi ca musca-n lapte,  il incurci cu ce-l de-al doilea, si te simti oarecum prost, ca....nu vroiai.  Dar le rezolva, pentru ca asta ii este jobul, si reuseste sa o faca fara scandal si corect pentru ambele parti. Nu cred ca-i usor sa fi corect cu ambele parti, sa privesti d.p.d.v. al elevilor si sa recunosti cand au dreptate, fiind profesor. Cam astia-s profii care reusesc sa miste ceva-n studenti, macar datorita lor nu arata sistemul chiar atat de urat.

Las un link catre o poveste care mi-a placut de pe blogul mai sus pomenit.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu